BIO SELEZA FEMININE PAD ORIGINAL

28 Februari 2010

Terkenang-kenang,.......aku is aku...not you...

Hidup tidak akan selamanya...

Tahun ni umur meningkat lagi...tp itu bukan ukuran untuk segala-galanya kerana apa yang penting...tanggungjawab aku semakin bertambah....ye la tanggungjawab sebagai seorang anak tentunya xpernah habis tp yang penting...tanggungjawab sebagai seorang kakak kepada adik-adik yang semakin meningkat remaja....actually menjadi seorang kakak ini adalah mudah bila ada adik aku dah bergelar seorang kakak...tapi untuk merealitikan tugas sebagai seorang kakak itu agak berat...berat ker???? hmmm depends the other...lain orang lain cara....begitu lah juga aku...walaupun begitu aku masih seorang adik kepada kakak2 dan abang2 kesayanganku...whatever...aku kena cuba jadi mcm mereka....sbb mereka mjd role model untuk aku laksana tugas sbgai orang dewasa...hahaha DEWASA??? mcm xsesuai...sbb aku still rasa aku mcm xdewasa...still otak *gila2 ...

Ala xkisahla janji aku hidup dengan cara aku sendiri selagi masih berada pada landasan betul insyaAllah aku diberkati. Sekarang tinggal masa 2 bulan lagi untuk habiskan praktikal aku...rasa dah tak sabar...banyak perancangan aku dalam masa tanam anggur ni...xtahu berjaya atau tidak....benda ni kalo nk berjaya dan membuahkan hasih aku memang kena buang sikap malu dan low self esteem aku ni...memang dah buang but not 100%... ..emm memang la manusia kalo xder sikap malu akan hilang lah rasa kemanusiaan dan nilai2 murni dalam diri...btul x ayat aku tu...xkisahla aku yang tulis bukan orang lain...

Bila kenang2 semula...lepas 2 bulan aku tidak lagi berselar seorang pelajar......uwaaaaaaa xmau xmau xmau...saat menjadi seorang pelajar adalah kenangan paling indah dan best dalam hidup...kerana apa aku ckp mcm tu...ye lar sbb pelbagai liku2 yang perlu dilalui dan ditempuhi...ada onak dan duri...bukan duri *kemam saja tp duri *pelas...huhuhu (bhasa kg) sakitnya memang la bila kena duri ni...but alhamdulillah walau apapun aku berjaya la juga sampai ke tahap ini...setakat tahap ni bukanlah sampai kemana2 pun tp sekurang2nya aku berjaya menghabiskan pengajian aku...dan buat ibu ayah (cik dan ku) bangga...puas hati dan gumbira...

Cik, Ku... terima kasih di atas segala-galanya...Ya Allah sesungguhnya hamba insan yang hina lagi kerdil ini terlalu bersyukur dengan kurniaan-Mu, redha dengan ketentuan-Mu...terima kasih YA ALLAH...

Kau bimbinglah hamba-Mu ini kejalan yang lurus, yang Kau REDHAI...agar menjadi salah seorang mukminin yang solehah dan layak menjadi salah seorang penghuni SYURGA-MU YA ALLAH...AMIN YA RABBAL ALAMIN.

Allah Engkaulah tempatku mengadu,
Ibu ibu engkaulah Ratu hatiku,
Ayah ayah engkaulah Jantung hatiku,
Kakak dan abang engkau jadi teladan,
Adik adik ku jadi perangsang hidup,
Kawan kawan ku engkaulah susah senangku,
Bila ku berduka engkau hiburkan hatiku...
Ibu ibu engkaulah ratu hatiku....


Orang kata hidup perlu cinta....ya betul...C.I.N.T.A ..@ .L.O.V.E ...dan LOVE IS CINTA... tidak kira dalam bahasa apa sekalipun disebut..ia tetap bermakna cinta...

KITA tidak sempurna tanpa cinta.... kita kena cinta pada Pencipta, Rasul, Agama, Bangsa, Negara, Pegangan kita, diri sendiri, keluarga, teman taulan...bahkan cinta kepada setiap makhluk ciptaan Allah swt sama ada manusia, tumbuh2an , haiwan dan sebagainya.

Emmm cakap senang tp nak laksana memang payah...banyak kesulitan...tp apa yang penting...ada keinginan sentiasa ingin improved diri menjadi lebih baik, berubah ke arah kebaikan...cuba baiki secara beransur...

Manusia...adalah lemah.......setiap manusia itu tidak sempurna ada kelebihan dan kelemahan masing-masing....apa yang burul itu dari diri kita sendiri...dan yang baik itu dari Allah swt...

emm setakat ni dulu masa utk aku membebel hari ni.....

sebelum ni agak sibukkkkk dengan sekolah....sukan ....merentas desa ....meeting ...dan yg ptg prepare utk di observe....peluh sejut siut...tunggu time kena adus...mudah2an berjaya...i will try my best...insya'Allah...pray for me...(peace no war) (*_^)





Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Komen untuk BloG sYaWaL